6 Aralık 2009 Pazar

TÜRK HAVA YOLLARI BARCELONA'YA SPONSOR OLDU





Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, dünya futbol devi Barcelona’nın 5’inci resmi sponsorunun THY olacağını açıkladı. Kotil, “Barcelona ile anlaşmayı son noktaya getirdik. İmza atılması gün meselesi. THY Avrupa’da her havayolundan iyi. Ama marka bilinirliği açısından Almanya, İngiltere ve Fransa’da süper bilinen bir havayolu değiliz. Barcelona ve THY gibi iki büyük markayı yanyana getirince çarpan etkisi yapıyorlar. Barcelona’nın 5’inci sponsoru olacağız. Takımı ilk olarak bir turnuva için Abu Dabi’ye götüreceğiz. Reklamlarda da kullanacağız” dedi. Edinilen bilgilere göre, anlaşma gereği Barcelona’nın Nou Camp stadyumundaki reklam panolarında THY reklamları dönecek. Aynı zamanda tüm Barcelona takımı veya tek tek yıldızlar THY reklamlarında oynayacak. THY, Barcelona’yı 3 yıl boyunca yurtdışındaki turnuvalara taşıyacak.




Katalanlar Kotil’in peşinde

Barcelona anlaşmasının imza aşamasına gelmesiyle ilginç bir gelişme daha yaşandı. Daha önce THY’nin sponsorluk için görüştüğü ancak anlaşamadığı İngiliz Manchester United, Barcelona gelişmesi üzerine devreye girdi. Önceki gün THY ile temasa geçen İngilizlerin sponsorluğu yeniden görüşmek istediği öğrenildi.

Öte yandan Brussels Havayolları, Star Alliance’ın 26’ıncı üyesi oldu. Katılım töreni için Brüksel’e gelen THY Genel Müdürü Temel Kotil, Barcelona anlaşmasını merak eden Katalan medyasının da ilgi odağıydı.

THY’nin en zayıf noktasının marka bilinirliği olduğunu belirten Kotil, “Biz bu işi çok iyi yapıyoruz. Bütün Avrupa’nın bunu bilmesi gerekiyor. 2010’da en önemli projelerimizden biri de Brand Deutsche projesi olacak. Almanya’da yapacağımız aktivitelerle 2010 sonunda Almanlar ikinci havayolu olarak THY’yi bilecek” dedi.



‘Bu yıl 25 milyon yolcuyu geçeriz’

Kriz nedeniyle dünya havacılık pazarının daraldığını belirten Temel Kotil THY’nin ise iyi bir yıl geçirdiğini anlattı. Kotil, şunları söyledi: “Türkiye pazarının yüzde 67’si bizde. Satışlarımızın yüzde 60’ı yurtdışında oluşuyor. Yani transit yolcular. Yüzde 17’si Türkiye’den yurtdışına olan seferlerde, yüzde 23’ü ise iç hatlardan geliyor. Bu yıl 25 milyon yolcuyu geçeriz. Dünyada gelirlerde yüzde 25’e varan daralma var. Herkes kapasite kırparken biz kapasite artırdık. Kapasite artırdığımız için hacim ekonomisinden ve akaryakıttan dolayı gelirimiz yüzde 19 düştü. Agresif olmamız işe yaradı.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...